blank area
english »
 
5th European Forum in Business Management

ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΗΓΕΣΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ FORUM ΤΟΥ ATHENS GSM

Κορυφαίοι εισηγητές και σημαντικά συμπεράσματα στην 5η διοργάνωση του θεσμού

Για μία ακόμη χρονιά, ένας επιστημονικά δομημένος θεσμός συγκέντρωσε το ενδιαφέρον του κόσμου των επιχειρήσεων, μεταφέροντας μηνύματα καθοριστικά για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας: ο λόγος για το 5th European Forum in Business Management, που κι εφέτος πραγματοποίησε το Athens GSM, στις 19 και 20 Μαΐου 2003, σε Θεσσαλονίκη κι Αθήνα, αντίστοιχα.

Με θέμα «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ: Από το Σχεδιασμό στην Υλοποίηση», το 5th Forum, μέσα από τις εισηγήσεις κορυφαίων Βρετανών κι Ελλήνων ακαδημαϊκών κι επαγγελματιών, παρουσίασε τα νέα διλήμματα που σχετίζονται με την επιβίωση κι ανάπτυξη της επιχείρησης στο σύγχρονο περιβάλλον, παρουσιάζοντας τις εξελιγμένες διαδικασίες της ορθής επιχειρησιακής στρατηγικής.

Ιδιαίτερα σημαντικά ήταν τα ονόματα των εισηγητών στους οποίους βασίστηκε η δομή του Forum, μεταξύ των οποίων ήταν οι Καθηγητές του Nottingham Trent University Ray Cowell, Ralph Bedrock, Paul Joyce, Christopher Prince και Martin Reynolds, ο Αναπλ. Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ. Βασίλης Παπαδάκης, και ο κ. Νίκος Φιλίππου, Πρόεδρος της «Φιλίππου Δομικά Έργα Α.Ε.».

Το πάνελ των εισηγητών προέβη σε πολλά, σημαντικά συμπεράσματα, που σχετίζονται με τη χάραξη και την υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής και της στρατηγικής λειτουργίας, τα οποία συνοψίζονται ως εξής:

  1. Η χάραξη της επιχειρησιακής στρατηγικής επιβάλλεται να αποτελεί το μείζον έργο της ανώτατης Διοίκησης.

  2. Η Διοίκηση κάθε επιχείρησης, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, πρέπει να κατανοήσει τις απαραίτητες διεργασίες της δημιουργίας και υλοποίησης της επιχειρησιακής στρατηγικής.

  3. Η διαχείριση της επιχειρηματικής γνώσης, που αυξάνει την απόδοση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε όλα τα επίπεδα, ενισχύει παράλληλα τη χάραξη της επιχειρησιακής στρατηγικής.

  4. Πολλές επιχειρήσεις εμφανίζουν χαρακτήρα «ΥΠΕΡΔΙΟΙΚΗΣΗΣ» ως προς το συντονισμό των πόρων τους, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν έλλειμμα ηγεσίας. Το μήνυμα των καιρών πρέπει να είναι «Λιγότερη Διοίκηση, Περισσότερη Ηγεσία», αφού αυτός είναι ο μόνος δρόμος για τη διαμόρφωση του σκοπού ύπαρξης της επιχείρησης και την επιλογή της στρατηγικής εκείνης, που θα εξασφαλίσει την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.

  5. Ο ανθρώπινος παράγοντας πρέπει να είναι η βασική πηγή έμπνευσης για τη χάραξη και υλοποίηση της επιχειρηματικής στρατηγικής. Αυτό σημαίνει ότι, οι περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα επιβάλλεται να αλλάξουν δραστικά την επιχειρηματική τους συμπεριφορά, ως προς το ανθρώπινο δυναμικό τους.

  6. Καθοριστικά για τη διαμόρφωση της επιχειρησιακής στρατηγικής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι τα «10 Μαθήματα Επιτυχίας», όπως προέκυψαν από την πρόσφατη ερευνητική προσπάθεια του Centre for Growing Bussinesses, του Nottingham Trent University.

  7. Η σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να μάθει να εντοπίζει και να αποφεύγει κάποιες συγκεκριμένες παγίδες, που αποπροσανατολίζουν τη στρατηγική της κι εγκλωβίζουν την επίτευξη των στόχων της.

  8. Στη διαδικασία χάραξης και υλοποίησης της ορθής επιχειρησιακής στρατηγικής είναι καθοριστική η συμβολή των επιχειρηματικών πανεπιστημίων και των σύγχρονων μεθόδων και τεχνικών μάθησης που εφαρμόζουν, επειδή προωθούν ολοκληρωμένα την επιχειρησιακή γνώση, σε αντίθεση με την ελλιπή στελεχιακή γνώση.

  9. Στην καθημερινή άσκηση της διοικητικής λειτουργίας, τα διευθυντικά στελέχη, όσο κι επιτυχημένοι κι αν είναι, αποδεικνύεται ότι παγιδεύονται από συνθήκες που σχετίζονται με την προσωπικότητά τους και τους τρόπους εφαρμογής της επιχειρηματικής πρακτικής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η χάραξη και υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής να είναι λανθασμένες και να συνοδεύονται από αρνητικές επιπτώσεις στην πορεία της επιχείρησης, παγίδες που μπορούν να αποφευχθούν με την τήρηση συγκεκριμένων μέτρων, τα οποία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του Forum.

Κι εφέτος, το Forum πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του Nottingham Trent University, υπό την αιγίδα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες ΕΔΡΑΣΗ – Χ. ΨΑΛΛΙΔΑΣ Α.Τ.Ε., FUCHS Hellas, CONTROL SYSTEM και INTERACT P.R. και χορηγοί επικοινωνίας Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, το MarketingWeek και το TV 100.